sunnuntai 3. huhtikuuta 2011

ei ennustellu eilinen tätä päivää..

Tokokokeessa hyvinkäällä. Joo ei mennyt ihan nappiin eikä varmaan edes samaan nappilistaan.. Semppa oli aika outo jo kun otin sen häkistä muka tekemään jonku lyhyen seuruupätkän ja vähä riekkumaan, se vaan halus mennä markon luo. Mua tietenki alko v*tuttaa ja koko koe oli varmaan siinä vaiheessa tuhoon tuomittu. Mulla kävi mielessä että pitäskö mennä ilmottamaan että vaihetaan ohjaajaa, jälkikäteen ajatellen ois varmaan pitänyt. Semppa oli vissiin sillä mielellä että tässä hallissa me aina aksaillaan markon kanssa.

Muita mahdollisia haittatekijöitä:
-viimeaikoijen superahkera reenaaminen ja eilinen harkkakoe oli liikaa (niiku ne viisaat sanoo siitä ennen koetta reenaamisesta)
-ohjaajan asenteessa oli aika paljon vialla kun sen maailma kaatuu ekaan markon vilkaisuun, tuli vissiin kerrottua koiralle että en oo ilonen, vaikka yritin kyllä mielestäni hymyillä yms.

 Kehäänmenossa taas nuuskutti. Mulle oli jotenki kauheen vaikee ku neuvottiin että tässä on tää teippi sen pitää jäädä koiran taa ettei suotta nuuski sitä ja jos oisin asettautunu niin että se teippi on Selman takana oisin ollut paljon viereistä koiraa edempänä. Siis vaikeeta. Selma istua tönötti sivulla ja tuijotti markoa. Suoraan kameraan, välillä katteli mitä ympärillä tapahtuu, sitten taas markoa. Muaki ehkä vilkas kerran, sattumalta. Jos pyysin kontaktille nii ei tehnyt mitään. Yritin rapistella taskuakin mutta ei mitään. Houkuttelu ei toiminut. Ahisti.

Luoksepäästävyydessä pysyi hyvin niiku yleensä. Siitä 10. Paikkamakuussa tuijotteli niin että olin ihan varma että ei mee ees maahan. Meni kyllä mutta ihan venkulaks mun jalan ympärille. Kauheesti tuijottelin alas käskyn annossa. Olin aika epävarma jo pois kävellessä, mietin että sanooko tuomari että hae koiras kun menin sen ohi. En tiiä miks oli semmonen olo. Naapurikoira lähti iloisella laukalla jo alkupuolella, Selma vähän katto mutta pysy ihan hyvin viel. Toisella puolella oli kelpie joka häntä heiluen ryömiskeli eteenpäin ja vähän Selmaa kohtikin ja välillä vähän tuijotteli. Näytti mun mielestä ihan siltä että "kuka hei juoksis mun kaa". Nää kaikki yhessä ja ärsyttävä ohjaaja niin Selma nousi jossain vaiheessa istumaan, istui aika kauan. Ihan kiva ettei mihinkään lähtenyt. Syy nousemiseen saatto toki olla että piti nähä marko paremmin. Kävi takas maahan ja olin ihan sikailonen... siihen asti että piti sitten nousta vielä uudestaan just kun oltiin kävelemässä luokse. Voihan hitto. En ois niin millään halunnut että palaan sen luo kun se istuu. Näky varmaan naamasta... Jotain oon oppinut ajattelemaan kokeen aikana ja tehtiin siinä pisteitä ootellessa ihan lyhyt uus makuu kävelin pari askelta pois ja vapautin maasta ja siitä kehuttiin ja rapsuteltiin. Semppa on kyllä ihana ku sitä saa lääppiä kehässä toisin ku Saraa, selällään kellitteli.

Yksilöliikkeet meni siten nätisti sanottu perseelleen, tai se mitä niitä tehtiin. Lopetin kesken kun en viittinyt kiusata koiraa sillä että olo oli toivoton ja en pystynyt tsemppaamaan omaa mielialaa. Hihnassa seuraamisessa oli lenkillä pahemmin ku Semppu ikinä. Jäi pa:t väliin ja kaikkea. Oli ihan intona ku sen jälkee tungin hihnaa taskuun. Siinä vaiheessa oisin voinut olla kattomatta pisteitä ja ehkä tsempata, en pystynyt. Vapaana seuraaminen oli sitte ihan kauheeta. Mulla meni pasmat ihan sekas ku Semppa jätätti ja se ei halunnut selkeesti tehä mun kaa ku olin semmonen. Just eilen sanoin että Semppa ei ota mun jännittämisestä itteensä niiku Sara, no kyllä se vissiin sittenki otti. Vein keskeneräsen koiran liian vaikeeseen tilanteeseen ilman että oisin itte ees yrittänyt auttaa sitä. Luulin hymyilleeni mutta videolta näytin siltä että ihan just kuolema korjaa. Marko sanoi että Saran kanssa oisin jatkanut samalla seuraamisella että Sempan kanssa mulla on liian korkeet kriteerit. Voi hyvinki olla. Olin myös jo aika paskana siitä paikkamakuusta. Laskin että ei tuu ykköstä. Vaikka sen piti olla vaan maksettu harjotus!! Voi että kun ihminen osaa olla ikävä ja toimintakyvytön.

Tuomari oli kiva. Ja tykkäsin ku oli tarkkana apujen kanssa. Halvaantuneet vasemmat kädet sai huutia. Tuomarina siis Pirkko Bellaoui.

Jos päästään Porvooseen niin marko saa sitten näyttää kuinka hyvin viihtyy Sempan kanssa kehässä. Meillä on tiukka ohjaajan treenijakso tiedossa. Mä niin haluisin että mulla ois joku yhtä innokas assari ku mitä mä meinaan olla. Reeniohjelma on jo kahelle viikolla (vapaineen ennen koetta...) valmiina. Ja oon niiiiin päättänyt saada markosta taitavan tokoliikkujan, mikä on kyllä ilmeisen vaikea taito. Saran tän päivän treenivideoissa oli halvaantunutta kättä ja kummallisia apuja.. Jos Markolla ja Sempulla menee "huonosti" ni sitten saanen siitä sisua näyttää että kyllä mekin sempan kanssa pystytään. Jos niillä menee hyvin, ni sit mun on sempan kanssa pakko pystyä olemaan parempi. Eli tästä suunta vain ylöspäin :)

Ei kommentteja: