maanantai 7. toukokuuta 2012

Saran eka EVL-koe

Saran kanssa pitkän jahkailun jälkeen uskaltauduttiin ekaan kokeeseemme. Tässä välissä on aiheutettu kaikkia uusia ongelmia joiden korjailu vieläkin kesken. Ohjattu fiksaantu aika nopeasti kun muistin taas tehdä niinkuin Lentsu neuvoo :) Paikallaoloissa tehtävänä vähän pidempi työ. Videolta vasta itse tajusin että jestas ku meidän kehäänmenot on mennyt eteenpäin, ku ollaan vaan treenattu niitä!

Kokeessa ei paljon pisteillä juhlittu, tai tuloksilla (ei kyllä moni muukaan, koko kokeessa vain kaksi ykköstulosta) mutta koira oli suurimmaksi osaksi tosi kivana!

Paikallaolot mua eniten jännitti, ja sen huomas Sarastakin, sen jälkeen helpotti. Selvittiin ilman punaisia kortteja, kellimisiä tai kehästä karkaamisia, eli tavoitteet ekan kokeen osalta täyttyi kun saatiin suorittaa kaikki liikkeet :)

Istuminen 8 - piippas ja dyykkas vissii kahesti maata
Makuu 0 - ekan minuutin aikana oli piipannut, nousi istumaan kun kävelin kohti (mietin juuri silloin että väistääköhän se mua kun jännittää ja väistihän se..)
Seuruu 7 - tuomarin kommentti että seilaa. Olin kyllä itte tosi tyytyväinen, entiset seuruuongelmat kun oli sitä että katoili johonkin.. Vinoja perusasentoja tuli (!) ja alussa hyppi mun käteen kun käsi oli nyrkissä, tajusin sitten avata sen
ohjattu 5 1/2 - jestas mun kaa, olin tyytyväinen kuinka sara klaaras arvonnan hyppimättä kattomaan mitä herkkuja tuomari tuo sille... ja merkkikin oli hyvä, vaikka piti kontaktia eikä katellut kun kapuloita vietiin, unohdin sitten merkillä odottaa liikkurin käskyn ja lähetin hakemaan, en tajunnut tätä ennen ku kokeen jälkeen mulle kerrottiin.. koira teki tosi hyvin! lopussa onnistuin vielä tiputtamaan kapulan
Zeta 6 - järkkä i-s-m, ei istunut, seisoi ja väisti alta, oikeelle käännös kartiolla ihan järkyttävä
Luoksetulo 0 - varasti liikkurin käskystä, olin vähän järkyttynyt ja en osannut tehdä oikeanlaista käsimerkkiä, maahan mentin kuitenkin, koira jatkoi matkaa mun ohi, mihin lie oli menossa, kutsusta kuiteski skarpisti sivulle.
Ruutu 0 - yritti eka varastaa merkille ennen ku liike ees alko, otin aika tiukasti (kauhistuneen kuuloisena takas) johtuko siitä vai sattumaa mutta merkillä tippu nenä maahan ja etsi ja söi jonkun löytämänsä namin... aargh. Tuli siinä varmaan jo neljä käskyä että meni merkille, ja sit ei enää muistanut mitä oli tekemässä ennen ku lisäkäskyllä. Videolta näkyy hauskasti kun ihan itte hiffaa että "aijoo se ruutu!. Loppu hyvin, halusin että pysyy ruudussa maassa ja kun oli jo nolla niin kohti kävellessä kuiskasin että maaaaahan.
Metsku 8 1/2 - pitää lopetta hypyillä leikkiminen? Aina lämppänä yms. hypyttelen lennosta ja nyt stoppas seisoo esteen taa että mitä sit.. Lopussa vino pa, ja ku yleesä metskun kaa on tullut hyvin! Murh
Tunnari 5 - Alku tosi hyvin, siis meiks. kapuloilla ei lähtenytkään tuomaan?! Seiso oma suussa, tiputti sen vahingossa ja toi vasta sitten, pureskeli aika hurjasti. Olin varmaan aika kauhistunut kun ei tuonutkaan heti.. Kapulan räpellys koiran suusta taas tosi ruma, niiku metskussakin
Kaukot 8 - oli mun mielestä hyvät, eka m-s eteenpäin vähän, muut hyvin, tuomari ei arvostanut sekatekniikkaa

Oli kivaa ja ei yhtään niin kauheen pelottavaa kun olin itselleni uskotellut. Mennään uudestaankin :)

Tässä vielä video

Ei kommentteja: